اشاره قرآن به سنگواره ها(فسیل ها)

سَنگواره یا فُسیل به بازمانده‌های کانی‌شده جانوران و گیاهان یا بازمانده‌های دیگر مثلآ ردپا گفته می‌شود.[1]

در شرایطی، گیاهان و حیوانات مرده در زیر خاک دفن می شوند اما فاسد نمی شوند.آب به داخل خاک نفوذ می کند و مواد معدنی از قبیل آهن،سیلیکات و کلسیم را با خود می برند. این مواد دور واطراف گیاهان یا حیوانات مرده جمع می شوند و آنها را به همان صورت حفظ می کنند.[2]

مواد معدني سنگ مانند به آهستگي به شیء اصلی نفوذ و چكه مي كنند و بافت اندام اصلي با سيليكات، كلسيت يا سولفيد آهن جايگزين می شود و در نهایت يك فسيل سنگ مانند را تشكيل مي دهد. بيشتر فسيل هاي چوب و استخوان به طریق سنگ شدن تشکیل می شوند. – جايگزيني : بخش هاي سخت موجود زنده حل مي شود و به وسيله مواد معدني ديگر مانند كلسيت، سيليكات، سولفيد آهن يا آهن جايگزين مي شود .[2]

تصویر زیر مربوط به فسیل یک بندپا از 545 میلیون سال قبل در دوره کامبرین است:

http://miraclesofthequran.persiangig.com/zmin/trilobite-fossil_1262_990x742.jpg

در سوره الاسرا آیه 17 نوشته شده است:

وَقَالُواْ أَئِذَا كُنَّا عِظَامًا وَرُفَاتًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدِيدًا ﴿۴۹﴾قُل كُونُواْ حِجَارَةً أَوْ حَدِيدًا ﴿۵۰﴾أَوْ خَلْقًا مِّمَّا يَكْبُرُ فِي صُدُورِكُمْ فَسَيَقُولُونَ مَن يُعِيدُنَا قُلِ الَّذِي فَطَرَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ فَسَيُنْغِضُونَ إِلَيْكَ رُؤُوسَهُمْ وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيبًا ﴿۵۱﴾

و گفتند آيا هنگامي كه ما استخوانهاي پوسيده و پراكنده‏اي شديم دگر بار آفرينش تازه‏اي خواهيم يافت؟! ﴿۴۹﴾ بگو سنگ يا آهن باشيد﴿۵۰﴾ هر مخلوقي كه در نظر شما از اين هم سختتر است (و از حيات و زندگي دورتر، باز خدا قادر است شما را به زندگي مجدد بازگرداند) آنها به زودي مي‏گويند چه كسي ما را باز مي‏گرداند؟ بگو همان كسي كه روز نخست شما را آفريد، آنها سر خود را (از روي تعجب و انكار) به سوي تو خم مي‏كنند و مي‏گويند: در چه زماني خواهد بود؟! بگو شايد نزديك باشد. ﴿۵۱﴾

در این آیه خداوند به سنگ و آهن شدن اجساد اشاره می کند که مطابق متون علمی ذکر شده از منابع فسیل ها به سنگ تبدیل می شوند و فلز آهن نیز از دیدگاه علمی نقش مهمی در فسیل شدگی دارد و قدیمی ترین سنگواره های یافت شده نیز مربوط به رسوب آهن می باشند[3]که خداوند در 1400 سال قبل زمانی که علم زمین شناسی به صورت امروزی توسعه نیافته بود نیز به آن اشاره کرده است.

اشاره قرآن به وزن سنگین ابرها

ابرها دارای وزن بسیار بالایی هستند مثلا ابر کومولوس رایج ترین نوع ابر که ابر باران زا نیز محسوب می شود و در دو کیلومتری سطح زمین تشکیل می شود و زنی بین صدهزار تا سی صد هزار تن را دارد(یک تا سه میلیارد کیلوگرم)که وزن یک ابر کومولوس معادل  6,268.75 میلیون نهنگ آبی است![1][2]

به جز زمین در فضا نیز ابرهای گردو غبار وجود دارند که با گازها ستارگان را شکل می دهند در یک مورد وزن یکی از این ابرها به 300,000,000,000,000,000,000,000,000 میلیون تن میرسید![3]http://miraclesofthequran.persiangig.com/zmin/Abr.jpg 1400 سال قبل خداوند در قرآن کریم به موضوع سنگین بودن ابرها اشاره کرده است:

در سوره اعراف آیه 57 نوشته شده است :

وَهُوَ الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ بُشْرًا بَیْنَ یَدَیْ رَحْمَتِهِ حَتَّى إِذَا أَقَلَّتْ سَحَابًا ثِقَالًا سُقْنَاهُ لِبَلَدٍ مَّیِّتٍ فَأَنزَلْنَا بِهِ الْمَاء فَأَخْرَجْنَا بِهِ مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ کَذَلِکَ نُخْرِجُ الْموْتَى لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ﴿۵۷﴾

 او کسی است که بادها را پیشاپیش (باران) رحمتش میفرستد تا زمانی که ابرهای سنگین بار را (بر دوش خود) حمل کنند در این هنگام آنها را به سوی سرزمینهای مرده میفرستیم و به وسیله آن آب (حیاتبخش) نازل میکنیم و با آن از هر گونه میوهای (از خاک تیره) بیرون می‏آوریم، و اینگونه (که زمینهای مرده را زنده کردیم) مردگان را (نیز در قیامت) زنده میکنیم تا متذکر شوید.

در سوره الرعد آیه 12 نوشته شده است:

هُوَ الَّذِی یُرِیکُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَیُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ ﴿۱۲﴾

او کسی است که برق را به شما نشان می‏دهد که هم مایه ترس است هم امید و ابرهای سنگین بار ایجاد می‏کند.

سیستم ستاره های دوتایی و چرخش ستارگان از دیدگاه حضرت علی(ع)

در جهان هستی و علم نجوم اشیایی بنام ستاره های دوتایی وجود دارند بصورتی که بعضی از ستاره ها یک ستاره جفت یا یک ستاره هم دم را در فاصله نزدیک خود دارند که در حال حرکت با ستاره بزرگ تر است و جاذبه این ستاره ها بروی هم تاثیر گذار است.تصویر کناری حرکت دو ستاره دوتایی را در کنار هم تداعی می کند.

 

در سایت ویکی پدیا در باره ستاره های دوتایی نوشته شده است : 

ستارهٔ دوتایی به دو ستاره گفته می‌شود که به هم نزدیک هستند و به دور مرکز ثقلشان گردش می‌کنند. به ستارهٔ کوچکتر ستارهٔ همدم گفته می‌شود. تحقیقات جدید نشان می‌دهد درصد زیادی از ستارگان بخشی از یک سامانه حداقل دو ستاره‌ای هستند. ستارگان دوتایی در اخترفیزیک بسیار مهم هستند زیرا مدار آنها جرمشان را مشخص می‌کند.جرم بسیاری از ستارگان تکی از روی برون‌یابی جرم ستارگان دوتایی بدست می‌آید. ستارگان دوتایی با ستاره دوتایی نوری یکی نیستند، تفاوت آنها در این است که ستارگان دوتایی نوری از زمین نزدیک یکدیگر دیده می‌شوند ولی آنها هیچ اثرگرانشی بر یکدیگر ندارند.ستارگان دوتایی از روی طیف‌سنجی هم شناخته می‌شوند. اگر مدار حرکت این ستارگان در راستای دید زمین باشد آنها از طریق گرفت تشخیص داده خواهند شد.

در قسمت هایی از خطبه 126 نهج البلاغه حضرت علی می فرمایند :

 تا زمانی که ستارگان آسمان که بر پایه عدالت تکوینی چرخش دارند استمرار دارند; بر این اساس حضرت می فرماید:  والله لا إطور به ما سمر سمیر و ما إم نجم فی السمإ نجما;(۱۲) به خدا سوگند هرگز ستم نکنم و به ستم نزدیک نشوم تا روزگار هست و تا ستاره ای به دنبال ستاره ای دیگر روان است.

قرآن و انفجار بزرگ

در 13.8 میلیارد سال قبل انفجاری تحت نام انفجار بزرگ یا بیگ بنگ رخ داد که در آن جهان ما متولد شد.در ابتدا دمای انفجار به یک حد بسیار بزرگی رسید که قابل تصور نبود و بعدا جهان رو به سردی گذاشت و کهکشانها و ستاره های امروزی متولد شدند.برای مطالعه بیشتر در مورد مهبانگ می توانید به این لینک و این لینک مراجعه بفرمایید.380 هزار سال بعد از انفجار بزرگ اولین نور به وجود آمد خداوند در آیه اول سوره نور به وجود آمدن تاریکی بعد از روشنایی اشاره می کند:

الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِرَبِّهِم یَعْدِلُونَ ﴿ نور۱﴾

سپاس خداوندى را که آسمانها و زمین را آفرید و تاریکى و روشنایى را پدید آورد، آنگاه کافران براى پروردگارشان شریک قائل مى‏شوند﴿ نور۱﴾

بعد از آن مرحله نیز آسمان بصورت گرد گاز و غبار بود و ستاره ها از به هم پیوستن گرد و غبار به وجود آمدند.[منبع این سخن]

در سوره فصلت آیه ۱۱ نیز نوشته شده است:

ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ ﴿۱۱﴾سپس به آسمان پرداخت که به صورت دودى [/بخارى‏] بود، به آن و به زمین فرمود خواه یا ناخواه رام شوید، [به زبان حال‏] گفتند البته رام و تسلیم هستیم‏.

روز دوhttp://miraclesofthequran.persiangig.com/Phys/n11b-lmc.jpg روزدوشنبه سایت خبری گاردین اعلام کرد که موفق شده است امواج گرانشی انفجار بزرگ را که در نظریه نسبیت انشتن پیش بینی شده بود مشاهده نماید.و افرادی که موفق به این کار شده اند به طور یقین موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک خواهند شد با این کشف نظریه انفجار بزرگ که قبلا بصورت یک تئوری بود بصورت یک فکت علمی در آورد و هیچ شکی نماند که کائنات 13.8 میلیارد سال قبل از هیچ آفریده شده است.

در ابتدا تاریکی بود و بعد بنگ،از تولد تا پایان،زمان و ماده و فضا گسترش یافت حالا فراتر از حد تصور ما، فراتر از محدودیت های وجود ما ،در جایی که ما کیهان صدایش می زنیم.
 http://miraclesofthequran.persiangig.com/Phys/big-bang1.jpg

هیچ چیز نمی تواند هیچ چیز را بی آفریند!قبل از اینکه کائنات شروع شود چیزی باید وجود داشته باشد! آن انرژی هست انرژی ابدی است اولین قاتون ترمودینامیک به این موضوع اشاره می کند. انرژی نمی تواند درست شود یا نابود شود نه شروعی داشته باشد نه پایانی این تعریف ترمودینامیک است. همچنین شما نمی توانید ادعا کنید که این انرژی همیشه در کائنات وجود داشته است چن علم می گوید کائنات همیشه وجود نداشته است! قبل از اینکه کائنات شروع شده باشد منبع انرژی تامین شده بود به گونه ای که هیچ کس نمی تواند تصور آن را بکند. با توجه به این که انتقال انرژی به ترلیون ها ستاره و بیلیون ها کهکشان از یک منبع انرژی خارج از کهکهشان وجود دارد که انتقال یا تبدیل آن انرژی به کائنات را انجام داده است این به این معناست که خالق این انرژی بزرگ: خداست.

سوالی که به ذهن یک انسان خرد مند در مورد انفجار بزرگ می رسد این است که انرژی مورد نیاز برای انفجار بزرگ از کجا تأمین شده است ؟ چگونه ممکن است بدون حضوری خالقی هوشمند از هیچ ماده و انرژی و زمان پدید بیایید؟

خداوند در آیه 35 سوره طور نیز این سوال را مطرح می نماید : 

 أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَیْرِ شَیْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ

آیا از هیچ خلق شده‏اند؟ یا آنکه خودشان خالق [خود] هستند؟

چرا در قرآن نوشته شده خداوند نور آسمانها و زمین است؟

سالها قبل فرد اتئیستی را دیدم که در یکی از این رسانه ها آیه [اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ] به معنی خداوند نور آسمان ها و زمین است را به تمسخر گرفت و گفت منشا نور فوتون هست نه خدا!

 

امروز در سایت ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه دانشمندان با شبیه سازی های کامپیوتری و محاسباتی به این نتیجه رسیده اند که منشا نور کیهان ناشناخته است و یک منبع ناشناخته فتون ها را به کیهان وارد می نماید گزیده هایی از متن خبر :

هیجان انگیز ترین امکان این است که فتون های ناپیدا از یک منبع جدید عجیب و غریب که نه کهکشان ها و نه کوازار ها و نه هیچ چیز دیگر است می آید.این مانند این است که شما یک اتاق بزرگ و درخشان داشته باشید ولی به هر طرف نگاه کنید لامپ های چهل واتی را ببینید.[1][2]

یعنی دانشمندان هنوز پاسخ دقیق و مناسبی مبنی بر اینکه منبع نور کیهان از کجاست ندارند و ظاهرا این منبع از داخل کیهان نیست و به آن وارد می شود.

 

قرآن کریم در 1400 سال قبل به این سوال جواب داده است : 

 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ(سوره نور آیه 35)

خدا نور آسمانها و زمین است. مَثَلِ نور او چون چراغدانى است که در آن چراغى، و آن چراغ در شیشه‏اى است. آن شیشه گویى اخترى درخشان است که از درخت خجسته زیتونى که نه شرقى است و نه غربى، افروخته مى‏شود. نزدیک است که روغنش- هر چند بدان آتشى نرسیده باشد- روشنى بخشد. روشنى بر روى روشنى است. خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت مى‏کند، و این مثلها را خدا براى مردم مى‏زند و خدا به هر چیزى داناست.

خداوند در این آیه بطور واضح پاسخ می دهد که منشا نور آسمانها و زمین از اوست و بی شک دانشمندان پاسخ قانع کننده ای برای اینکه منشا نور آسمان از کجاست نخواهند یافت و تنها پاسخ این سوال خداست

مسیح به صلیب کشیده نشده است!

در حالی که همه مسیحیان معتقد به صلیب کشده شدن عیسی مسیح (ع) هستند این نظریه در قرآن کریم رد شده است و مسلمانان معتقد هستند که برادر عیسی بنام یهودا اصغیر بوتی که شبیه عیسی بوده است مصلوب شده است.

 

اما امروز ترکیه اعلام کرده است که قسمت هایی از انجیل برنابا شاگرد عیسی مسیح (ع) را کشف شده است که در آن نوشته شده است مسیح به صلیب کشیده نشده است و ادعا های به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح توسط پولوس دروغ است.

پلیس ترکیه می گوید این انجیل را که متعلق به 1500 تا 2000 سال قبل از از قاچاقچیانی که قصد داشتند آن را به قیمت 27 میلیون دلار بفروشند کشف و ضبط کرده است.محققان اسرار دارند که این انجیل نسخه اصلی است و حروف آن با طلا نوشته شده است.نسخه های دیگری از این انجیل بیش از هزاران سال است که در واتیکان وجود دارد اما واتیکان اجازه انتشار و رویت آن توسط عموم را نمی دهد.

انجیل برنابا همیشه یک کتاب مناقشه بر انگیز در بین مسیحیان بوده است و در آن آمدن حضرت محمد (ص) و به صلیب کشیده نشدن حضرت عیسی(ع) پیش بینی و نوشته شده است.

 

در حالی که عقیده به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی بین همه مسیحیان رایج است قرآن کریم این عقیده را به شدت رد کرده است و پولوس که ادعای مصلوب شدن عیسی مسیح را می کند یک عالم یهودی بوده است که از ابتدا به اذیت و آزار مسیحیان می پرداخته و ادعا می شود که بعدها توبه کرده است ولی برنابا از ابتدا شاگرد عیسی بوده است.

در آیه 157 سوره النسا نوشته شده است :

و گفتارشان که ما مسیح عیسی بن مریم پیامبر خدا را کشتیم در حالی که نه او را کشتند و نه بدار آویختند لکن امر بر آنها مشتبه شد و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‏کنند و قطعا او را نکشتند.

معجزه حضرت موسی(ع) از دیدگاه علمی امکان پذیر است

در کتب مقدس و قرآن کریم داستانی از حضرت موسی نقل شده است که در آن زمانی که حضرت موسی و قومش در حال فرار از دست فرعون بودند دریای مدیترانه شکافته شده و حضرت موسی و یارانش از رود نیل عبور می کنند ولی فرعون و سپاهیانش وقتی وارد رود می شوند امواج دریا آنان را می بلعد.

 

این داستان در ابتدا توسط اتئیست ها نفی می شد ولی امروزه دلایل علمی محکمی وجود دارد که این اتفاق از دیدگاه علمی امکان پذیر است.

کارل درو از مرکز ملی تحقیقات جوی ایلات متحده ادعا می کند که بادی باسرعت63 مایل بر ساعت می تواند آب یک کانال را به عقب براند.[1]او می گوید زمانی که باد می وزد باد بر خلاف جهت ساحل فروکش می کند و زمینی که قبلا زیر آب تشکیل شده است را نمایش می دهد.[2]اتفاقی که در آن هنگام افتاده است این است که یک باد شرقی قوی وارد قسمت غربی کانال سوئز شده و آب ارتفاع آب را 2.5 متر کاهش داده است بنا به گفته دانشمندان این باد هر 2400 سال یک بار می تواند رخ بدهد.[3]در ویدئوی زیر می توانید توضیحات کارل را در باره معجزه حضرت موسی مشاهده نمایید.

 

علاوه بر آن یک توجیه علمی دیگر نیز وجود دارد بنا به گفته دانشمندان هنگامی که سونامی رخ می دهد برای مدتی آب دریا عقب نشینی می کند و سپس یک باره شروع به حرکت می کند[4] و سونامی زمانی رخ می دهد که آتش فشان های زیر دریا مواد مذاب را به داخل آن بریزند و بنا به مدارک علمی 3500 سال قبل یک سونامی در آنجا رخ داده است.[5][6]اتفاقی که در سونامی اتفاق می افتد این است که امواج بطور گسترده به سمت های مختلف پراکنده می شوند در نتیجه قسمتی از دریا می تواند خالی بماند. 

نظر قرآن در باره داستان حضرت موسی چیست :

 پس به موسى وحى کردیم با عصاى خود بر این دریا بزن تا از هم شکافت و هر پاره‏اى همچون کوهى سترگ بود.(سوره الشعراء آیه 63)

در این آیه اشاره شده است که دریا از هم شکافت و هر قسمت از دریا مانند کوهی بود که هر دو احتمال علمی از آیه استدلال می شود ولی با توجه به اشاره قرآن به بزرگی امواج احتمال وقوع سونامی نیز تقویت می شود.شاید هم ترکی بی از باد و سونامی مسیر را برای حضرت موسی و یارانش باز کرده و بعد از خروج موسی و بنی اسرائیل از آب وقتی فرعون و لشگریانش وارد آب شدند مرحله عقب نشینی به اتمام رسیده و بازگشت امواج سونامی آنها را غرق کرده است.

بقایای کشتی حضرت نوح

بقایای کشتی نوح : در سال 1959 ارتش ترکیه نقشه برداری هوایی از کوههای آرارات در مرز با ایران را آغاز کرد.در ارتفاع 6300 پا از زمین یک صطح صاف بروی یک سخره ناهموار مشاهده شد.این تصاویر به دکتر براندربرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو و مسئول پایگاه موشکی کوبا در دوران کندی ارائه شد و او گفت من شکی ندارم که این تصویرمتعلق به یک کشتی است.در سال 1960 مجله Life این تصویر را تحت عنوان کشتی نوح منتشر کرد که با مخالفت گسترده رسانه های آن زمان مواجه شد.

 

در سال 1977 رون وایات با اخذ مجوز یک دوره تحقیقات چند ساله را بروی این کشتی آغاز کرد و با استفاده از ابزار اسکن رادار زیر سطحی خود تجزیه و تحلیل شیمیایی را آغاز کرد نتایج بطور غیر قابل انکاری می گفت که این تصویر متعلق به یک کشتی است. طول کشتی معادل 515 فوت یا 150 متر و عرض آن برابر 20 متر بود.کشتی در طول زمان در زیر گل و لای به خاک سپرده شده بود و چوب آن تبدیل به سنگ شده بود.

در سال 1984 بر اثر وقوع یک زمین لرزه قسمتی از کشتی ترک خورد و به دانشمندان 

این امکان را داد که به برسی بیشتر کشتی بپردازند.دانشمندان متوجه شدند که با ضربه زدن به گل و لای یک چیز جامد زیر آنها قرار دارد و با استفاده از مته سوراخ کردن کشتی را آغاز کردند و بعد از مدتی یک کود حیوانی سنگ شده و یک شاخ سنگ شده همراه با یک موی گربه را یافتند تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان داد که کشتی دارای آهن (8.38٪)، آلومینیوم (8.35٪) و تیتانیوم (1.59٪) است.ما می دانیم که فلز آلومنیوم بصورت عادی در طبیعت یافت نمی شود چون مخلوطی از چند فلز دیگر است و ساخته دست انسان است.علاوه بر ان قسمت هایی از کشتی به وسیله تیتانیوم پرچ شده بود همچنین وجود قطعات آهن در فواصل نزدیک و در ساختار کشتی نیز تایید شد که نشان می داد اسکلت کشتی آهنی و بدنه آن فلزی است.[1]

همچنین یک میخ آهنی باستانی نیز در کشتی پیدا شد.که در تصویر زیر قابل مشاهده است.

تنها کشتی که در طول تاریخ اشاره شده است که بروی کوه ایستاده است کشتی نوح است.اگر این کشتی که تمام ابعاد آن با ابعاد ذکر شده در کتب مقدس در باره کشتی نوح هم خوانی دارد و بقایای جانداران در آن کشف شده و در بالای کوه قرار دارد متعلق به کشتی نوح نیست متعلق به چه چیزی است؟!

برخی از شواهد زمین شناسی طوفان نوح

در سراسر جهان لایه های زمین شناسی و فسیل های زیادی وجود دارد که اثبات می کند که اقیانوس ها یک بار تمام خشکی ها را در نوردیده است

باستان شناسان در سال 2000 شواهدی را از افرادی که در اثر یک سیل بزرگ که 7000 سال قبل رخ داده بود در دریای سیاه یافتند.مطالعات باستان شناسان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که این افراد دچار آب گرفتگی شده اند.[2]بقایای یافت شده در چهار صد متری زیر دریای سیا قرار دارد که نشان می دهد حادثه متعل به یک سیل عادی نیست و یک طوفان بزرگ باعث شده تا منطقه تا به این سطح زیر آب برود.این حادثه نیز مانند حوادث مشابه 5000 سال قبل از میلاد مسیح رخ داده است.[3]

 در ایالت آریزونای آمریکا که فاصله زیادی از دریا دارد و در ارتفاع 96 متری سطح زمین قرار دارد دره ای بنام  گراند کانیون قرار دارد که در این دره دانشمندان مقدار زیادی شن و ماسه که متعلق به دریاست و امکان وجود آن در مناطق خشکی مانند  گراند کانیون  وجود ندارد را یافته اند علاوه بر آن اجساد حیونات زیادی را که در زیر گل و لای مدفون شده اند نیز در این منطقه پیدا شده است.دانشمندان هیچ توضیح مناسبی برای توضیح دلیل وجود شن و ماسه در این منطقه ندارندو هیچ شواهدی وجود شن و ماسه سرگردان و حمل آنها به فاصله 300 مایل را در این منطه تایید نمی کند مگر آنکه این شن و ماسه توسط یک طوفان بزرگ به این منطقه حمل شده باشد.[4]

در کوههای اورست و دامنه هیمالیا، همراه با رشته کوه های آلپ، رشته کوه های راکی​​، آپالاش، رشته کوه های آند، و بسیاری از دیگر کوه های جهان از رسوبات اقیانوسی که حاوی فسیل های حیوانات مختلف از جمله ماهی ها است یافت شده است.[5]

محققان دانشگاه کلمبیا ویلیام رایان و والتر پیتمن گمان در سال 1977 در کتاب خود نوشتند"طوفان نوح" هنگامی که یخچال های طبیعی اروپا ذوب شد و به طرف دریای مدیترانه و سیاه سرازیر شد رخ داد.[6]

در فلات تبت ارتفاعاتی وجود دارد که انسان ها به سختی می توانند به آنجا برسند ولی شواهد مختلفی از رسوب آب با فسیل های جانداران مختلف که متعلق به آن ناحیه نیستند در آنجا وجود دارد.[7]

نظر قرآن کریم درباره کشتی نوح

قرآن کریم به خوبی دلایل این اتفاقات و وجود رسوب و فسیل ها در کوهها را تشریح کرده است مثلا در آیه 44 سوره هود به امواجی همچون کوه ها اشاره شده است:

«وَ هِىَ تجرِى بِهِمْ فىِ مَوْجٍ کاَلْجِبَالِ وَ نَادَى‏ نُوحٌ ابْنَهُ وَ کَانَ فىِ مَعْزِلٍ یَبُنىَ‏َّ ارْکَب مَّعَنَا وَ لَا تَکُن مَّعَ الْکَافِرِینَ»و آن کشتى، آنها را از میان امواجى همچون کوه ‏ها حرکت می داد (در این هنگام،) نوح فرزندش را که در گوشه ‏اى بود صدا زد: «پسرم! همراه ما سوار شو، و با کافران مباش!» (هود، 42)
«وَ قِیلَ یَأَرْضُ ابْلَعِى مَاءَکِ وَ یَسَمَاءُ أَقْلِعِى وَ غِیضَ الْمَاءُ وَ قُضىِ‏َ الْأَمْرُ وَ اسْتَوَتْ عَلىَ الجودِىّ‏ِ وَ قِیلَ بُعْدًا لِّلْقَوْمِ الظَّلِمِینَ» و گفته شد: «اى زمین، آبت را فرو بر! و اى آسمان، خوددارى کن! و آب فرو نشست و کار پایان یافت و (کشتى) بر (دامنه کوه) جودى، پهلو گرفت و (در این هنگام،) گفته شد:» دور باد قوم ستمگر (از سعادت و نجات و رحمت خدا!)» (هود، 44)

یک اشاره بسیار جالب دیگر در سوره قمر آیه 15 است که در آن قرآن کریم به بقایای کشتی نوح و الواحی که بعدا کشف شدند اشاره می کند:

وَحَمَلْنَاهُ عَلَى ذَاتِ أَلْوَاحٍ وَدُسُرٍ ﴿۱۳﴾تَجْرِی بِأَعْیُنِنَا جَزَاء لِّمَن کَانَ کُفِرَ ﴿۱۴﴾وَلَقَد تَّرَکْنَاهَا آیَةً فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ ﴿۱۵﴾و او را بر مرکبی که از الواح و میخهائی ساخته شده بود سوار کردیم. زیر نظر ما روان بود [این] پاداش کسى بود که مورد انکار واقع شده بودو به راستى آن [سفینه] را بر جاى نهادیم [تا] عبرتى [باشد] پس آیا پندگیرنده‏اى هست

حال این الواح که قرآن به آن اشاره کرد چه بودند؟

بروی قسمتی از بدنه کشتی نوح یک لوحه سنگی یافت شد که به زبان سامی نوشته شده بود.این لوحه بیش از هشت ماه مورد برسی زبان شناسان روسی[8] قرار گرفت و متنی که در آن نوشته شده بود این بود:

"O my Lord, my helper! Keep my hand with mercy and with your Holy Bodies, Mohammed, Alia, Fatima, Shabbar (Hassan) , and Shabbir (Hussain). They are all biggest and honorable."The world established for them Help me by their names. You can return to right. 

ای‌ خدای‌ من‌! و ای‌ یاور من‌! به‌ رحمت‌ و کرمت‌ مرا یاری‌ نما! و به‌ پاس‌ خاطر این‌ نفوس‌ مقدّسه‌: مُحمّد إیلیا (علیّ) شَبَر (حَسَن‌) شُبَیْر (حُسَین‌) فاطِمَه‌ آنان‌ که‌ همه‌ بزرگان‌ و گرامی‌اند جهان‌ به‌ برکت‌ آنها برپاست‌. به‌ احترام‌ نام‌ آنها مرا یاری‌ کن‌! تنها توئی‌ که‌ میتوانی‌ مرا به‌ راه‌ راست‌ هدایت‌ کنی‌!

حدیثی از رسول اکرم (ص) در باره تاثیرات ستارگان بروی آب و هوای زمین

در حدیثی از رسول اکرم (ص) آمده است :
ستارگان موجب امنیت ساکنان زمین از غرق شدن هستند و اهل بیت من موجب ایمنى امّت من هستند از اختلاف، پس هر گاه قبیله‏اى از عرب با آنها به مخالفت برخاستند و امّت اختلاف یافتند دیگر حزب شیطان گشته‏اند.

المستدرک على الصحیحین : 3 / 162 / 4715 عن ابن عبّاس .



یک تیم تحقیقاتی در مرکز فضایی ملی دانمارک کشف کرده است که اشعه های کیهانی ناشی از انفجار های خورشیدی بروی آب و هوای زمین تاثیر دارد
این تیم تحیقیقاتی می گوید هنگام آزاد شدن پرتو های کیهانی از ستاره های دوردست این پرتوها حاوی مقدار قابل توجهی از یون های آزاد و الکترون هستند که نقش اساسی در تشکیل بلوک های سازنده هسته ابرها برای تراکم بخار آب در آن را دارد و این مکانیسم باعث تسهیل در تشکیل ابرهای زمین می شود.




حال تصور کنید که اگر ابرها وجود نداشتند چه می شد؟
اگر ابرها وجود نداشتند چرخه آب بروی زمین وجود نداشت و قسمتی از زمین خشک خشک بود و در قسمت دیگری از زمین آب انباشته می شد و در نتیجه ساکنین آن قسمت ها بخاطر بالا آمدن ارتفاع آب غرق می شدند.

چند حدیث در مورد نماز

قال رسول الله (صلى الله عليه آله و سلم ): جعلت لى الارض مسجدا و طهورا:
زمين براى من سجده گاه و پاك كننده قرار داده شده است .
(وسائل الشيعه ، ج 3، ص 593)
نماز در مكانهاى مقدس ، مانند مسجد الحرام ، مسجد النبى و مساجد ديگر و در حرم حضرت على (عليه السلام ) و امام حسين (عليه السلام ) و مكانهاى مقدس ديگر، بر كمال و ارزش نماز مى افزايد و در روايات آمده است كه نماز در اين مكانها ثواب دارد.

نماز در مسجدالحرام

امام باقر (عليه السلام ) فرمود: ((يك نماز در مسجدالحرام ثوابش از يكصد هزار نماز در مساجد ديگر افزونتر خواهد بود)).
پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: ((هر كس هفت بار به دور اين خانه طواف كند و دو ركعت نماز طواف را بخوبى انجام دهد، گناهان او آمرزيده شود))
(.

نماز در مسجد رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم )

رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) فرمود: ((ثواب يك نماز در مسجد من ، برابر است با ثواب ده هزار نماز در مساجد ديگر جز مسجدالحرام . زيرا نماز در مسجدالحرام برابر يكصد هزار نماز در مساجد ديگر است )).

نماز در مسجد كوفه

ابوبصير گويد، از حضرت صادق (عليه السلام ) شنيدم كه فرمود: ((خوب مسجدى است مسجد كوفه ، هزار پيغمبر و هزار وصى پيغمبر در آن نماز خوانده اند)).
امام رضا (عليه السلام ) فرمود: ((نماز فرادى در مسجد كوفه فضيلتش ‍ بيشتر است از هفتاد نماز جماعت در مساجد ديگر))
.
امام صادق (عليه السلام ) فرمود: ((يك نماز در مسجد كوفه برابر هزار نماز در مساجد ديگر است ))
.

نماز در بيت المقدس ، مسجد جامع ، مسجد طايفه ، مسجد بازار

اميرالمؤمنين (عليه السلام ) فرمود: ((يك نماز در بيت المقدس برابر هزار نماز است و يك نماز در مسجد جامع شهر برابر صد نماز، و يك نماز در مسجد قبيله و محل برابر بيست و پنج نماز و يك نماز در مسجد بازار برابر دوازده نماز است و نماز مرد در خانه اش به تنهايى فقط يك نماز است )).

همسايه مسجد

رسول خدا (صلى الله عليه آله و سلم ) فرمود: ((براى همسايه مسجد، جز در مسجد نماز خواندن روا نيست )).
على (عليه السلام ) فرمود: ((حريم مسجد، چهل ذرع و همسايه آن ، چهل خانه از چهار طرف است )).

انتظار براى نماز در مسجد

امام صادق (عليه السلام ) فرمود: هر كس در مسجد پس از نمازش در انتظار نماز ديگر بماند، ميهمان خداست و بر خداست كه ميهمانش را گرامى دارد)).
رسول خدا (صلى الله عليه آله و سلم ) فرمود: ((مساجد را گذرگاه قرار ندهيد، مگر آن كه هنگام عبور، دو ركعت نماز بخوانيد)).

فریب دنیا

حضرت عیسی (علیه السلام) دنیا را دید بصورت عجوزه ای که قدش خمیده و چادر رنگین بر سر انداخته و یک دست خود را به حنا خضاب و دست دیگر را به خون آغشته کرده است.

 عیسی فرمود چرا پشتت خمیده؟ گفت از بس که عمر کرده‌ام.

 فرمود که چرا چادر رنگین بر سر داری؟ گفت تا دل جوانان را با آن فریب دهم.

 فرمود که چرا به حنا خضاب کرده‌ای؟ گفت الحال شوهری گرفته‌ام.

 فرمود که چرا دست دیگرت به خون آغشته‌ای؟ گفت الحال شوهری کشته‌ام.

 پس عرض کرد: یا روح الله! عجب این است که من پدر می‌کشم، پسر طالب من می‌شود و پسر می‌کشم پدر طالب من می‌شود و عجب تر اینکه هنوز هیچکدام [از طالبان من] به وصال من نرسیده‌اند و بر بکارت خود باقی هستم.

ثواب حفظ سوره هاى قرآن

1. سوره حمد: شفاى همه امراض است مگر مرگ ؛ باید گفته شود، که خواندن با ایمان و عمل کردن با علم و یقین به قرآن ، این آثار را دارد.

2. سوره بقرة : هر کس سوره بقره را تلاوت کند، روز قیامت عمامه اى از نور بر سر او مى گذارند.

3. سوره مبارکه آل عمران : هر کس سوره آل عمران را بخواند، روز قیامت پوششى از نور او را زینت مى دهد.

4. سوره مبارکه نساء: هر کس سوره نساء را تلاوت کند، از عذاب قبر مصون و از آفات دنیا نیز در امان است ، تا به بهشت برسد.

5. سوره مبارکه مائده : هر کس روزهاى پنج شنبه سوره مائده را قرائت کند، ایمانش ، به ظلم آلوده نمى شود.

ادامه نوشته

آداب ظاهری تلاوت قرآن

 

هنر قرائت مانند دیگر عبادات، آداب خاصی دارد که باید آنها را شناخت و انجام داد. بدون رعایت این آداب، حق تلاوت ادا نمی شود و مشقت و زحمت قاری هَباءً مَنثورا می گردد. در این فصل به بررسی این آداب خواهیم پرداخت و از حضرت حق می خواهیم که ما را موفق به رعایت کامل آنها بفرماید و اگر هم قصور، یا تقصیری در آن بود به فضل و کرم خویش با ما معامله فرماید.

اَللّهُمَّ عامِلْنا بِفَصْلِکَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِکَ یا کَریم.

ادامه نوشته

آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم

 
۱- فاتحه :
 
مال وثروت - زنده شدن مرده- آرام بخش درد ها- کلید بهبودی-برآورده شدن حاجات- درمان بیماری ها – رهایی از عزاب فرشتگان نوزده گانه- بخشش گناهان – راه رسیدن به بهشت جهت عبور از پل صراط – بخشایش گناهان پدر ومادر
ادامه نوشته

تاریخچه معاونت قرآن و عترت

اداره کل توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در سال ۱۳۸۰با موافقت اصولی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشروط به تدوین شرح وظایف و پیشنهاد نمودار سازمانی شروع بکار می کند، اما با استفاده از امکانات وزارت خانه و موسسات تابعه ادامه می دهد و نسبت به تدوین شرح وظایف و نمودار سازمانی اقدام نمی شود. با توجه به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از وظایف خود را در این حوزه به صورت موقت واگذار کرده بود و اعتبار حمایتی از موسسات نیز بسیار ناچیز پیش بینی شده بود و آن هم در لایحه بودجه کل کشور تعلق به چند موسسه داشت عملا به جز برگزاری نمایشگاه قرآن کریم - آن هم به عنوان دبیرخانه برگزاری نمایشگاه – فعالیت قابل ذکری در این اداره کل انجام نمی شده است،‌به طوری که بنابر مدارک موجود از اواسط سال ۱۳۸۳ تقریبا فعالیت ها متوقف بوده است.

ادامه نوشته

 دیدگاه رهبری : قرآن پژوهی ، ضرورت جهان امروز

                                       

قرآن ، معجزه بزرگ و جاوید حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و منشور هدایت بشر به سوی سعادت و بهروزی است .
به همین دلیل ، این کتاب آسمانی نزد مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است . پيروان آئين اسلام ، قرآن را می خوانند و می کوشند رهنمودهای متعالی آن را در زندگی خود بکار گيرند . رسول گرامی اسلام و دیگر بزرگان دین ، درمورد اهمیت قرآن و ضرورت بهره گیری از آموزه هاي آن ، نكات زيادي را مطرح كرده اند . حضرت محمد (ص ) می فرماید : " کتاب خدا ( قرآن ) ، صادق ترین گفتار و رساترین موعظه و بهترین داستانها است . " امروزه لزوم عمل به تعالیم راهگشای قرآن ، بیش از هر زمان ديگر احساس می شود . اما قبل از هرچيز ، باید قرآن را شناخت و در آن تدبر و تفکر کرد .
آیت ا... خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ، از شخصيتهاي اسلامي است که با قرآن مانوس است و بر علوم مختلف قرآنی تسلط دارد . ايشان در مناسبتهاي مختلف ، رهنمودهای ارزشمندي را درخصوص نشر و گسترش معارف قرآنی ارائه داده است . چندی پیش جمعی از بانوان قرآن پژوه ایراني به حضور رهبر معظم انقلاب رسیدند . اين ديدار فرصتی فراهم كرد تا ایشان نكاتي را درباره تحقیق و پژوهش در قرآن ، یادآور شود .
رهبر انقلاب اسلامی قبل از هرچیز ، حضور زنان ایرانی در عرصه های مختلف پژوهشی بویژه قرآن پژوهی را مبارک خواند و فرمود : " بانوان کشور ما در همه عرصه های علمی حضور دارند ، آن هم حضور فعال و تحسین برانگیز و بخصوص حضور در فعاليتهاي قرآنی ، که بسیار ارزشمند است . "
ادامه نوشته

نجوم درقرآن -سیاه چاله ها

قرآن کریم در مورد سیاه چاله‌ها چه می گوید؟

   انسان ها عادت داشتندتازمانی که پیامبران برایشان معجزه نیاورده اند، حرف این فرستادگان خدا را رد کنند. بعضی ها حرف آن ها را قبول می کردند و بعضی هم بر سرسختی خود می افزودند. اکنون بعد از وفات پیامبران، بازهم مردم نیازدارند بدانند آیا خدا وجوددارد؟ داروینیسم و نظریه تکامل به کفر ورزی انسان ها و سکولاریزم کمک کرد به طوری که این نظریه انسان ها را تا تاریکی های عصر حجر برد. به خاطر تحریف دین مسیحیت و دین یهودیت، پیروان این ادیان در اثر این نظریه دچار تزلزل و دودلی شدند. ]

اسلام، آخرین دین آسمانی اکنون در مقابل این نظریات کفر آمیز ایستاده است. بیشتر یافته های علمی که دانشمندان به آن می بالند در قرآن ذکر شده است که ۱۴۰۰سال پیش نازل شده است. قابل توجه که ما مسلمانان اعتقاد داریم تمامی علوم در قرآن است و منظور نویسنده در این جا آن است که علوم کشف شده را ما با قرآن توانسته ایم تطبیق دهیم.

یکی از معجزات علمی که در قرآن آمده است، در مورد سیاه چاله ها می باشد. خداوند با اشاره به مشخصات خاصی، در آیه زیر به سیاه چاله ها اشاره می کنند.


آیا میدانید قرآنی

http://www.radsms.com/wp-content/uploads/2011/02/ghoran.jpg


آیا میدانید : تعداد ۱۰۱۵۰۳۰ نقطه در قرآن بکار رفته است

آیا میدانید : تعداد ۵۰۹۸ محل وقف در قرآن وجود دارد

آیا میدانید : تعداد ۳۹۵۸۶ عدد کسره در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : تعداد ۱۹۲۵۳ عددتشدید در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : بهترین نوشیدنی که در قرآن ذکر شده ( شیر ) می باشد

آیا میدانید : بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده ( عسل ) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین عدد در سوره صافات آیه ۱۴۷ آمده که صد هزار می باشد.

آیا میدانید : کمترین حرفی می در قرآن بکار رفته حرف ( ظاء) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین سوره قرآن دارای ۲۵۵۰۰ حرف می باشد

آیا میدانید : تعداد کلمات سوره تکویر برابر با تعداد سوره های قران است

آیا میدانید : سوره اخلاص به نسب نامه خداوند معروف است

آیا میدانید : سوره حمد دوبار بر پیامبر نازل شده یکبار در مکه و یکبار در مدیه

آیا میدانید : سوره عادیات منسوب به حضرت علی (ع) است

آیا میدانید : در سوره نساء به قوانین ازدواج اشاره شده است


رنگ هادرقران

سبز یوسف43
سفید بقره187
سیاه بقره187
زرد بقره69
سرخ فاطر27
سیاه متمایل به سبز اعلی5
زردپررنگ بقره69
سبزسیه فام الرحمن64

درباره هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس در کلام رهبری

هفته دفاع مقدس مجموعه ‏ای از برجسته‏ ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی  اسلام و قرآن است.شهیدان جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه‏ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.  ملت ما به چنین دلاوران آگاه و شجاعی می بالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران‏ها میداند…

دفاع مقدس و غرور ملی

هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‏ ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد مردم در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت‏توانستند هر دشمن خیره سری را ناکام سازند.

دفاع مقدس و ولایت پذیری

ملتی که با پرورش رزمندگان حماسه‏آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه ‏های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‏بدیل را ترسیم کردند.